CATEVA CUVINTE...

Sunt recunoscatoare Domnului Isus pentru ca exist si am calatorit pana aici, si voi calatori si mai departe doar prin dragostea si harul Sau. Tot El m-a facut constienta ca talantul ce mi l-a dat trebuie sa-l pun in negot, ca lumina Lui trebuie s-o arat si altora, iar ca hrana sa fie buna trebuie sa pun si sare. Daca tot ceea ce am primit pana acum si voi primi si de acum inainte mi-a fost mie de folos si imi va fi de folos , cu siguranta le va fi si altora.

marți, 4 octombrie 2011

UN PUNCT DE VEDERE DESPRE SCOALA

De multe ori mi-am aratat consternarea despre tipul de scoala care se face acum comparativ cu cea pe care am parcurs-o eu. In timp ce pe vremea mea se inmagazinau cunostinte bune sau mai putin bune, totusi acel sistem de invatamant te indemna sa exersexi si sa gandesti. Acum bagajul imens de cunostinte care nu au de aface cu profilul pe care l-ai ales solicita mai mult memoria decat gandirea. Si deseori mi-am pus intrebarea de ce copiii nu sunt atrasi in zilele noastre de scoala. Stiu ca multi dau vina pe "noua generatie", pe calculator si altele. Dar putin vad ca programele scolare devin din ce in ce mai "elevate", "sofisticate" si din ce in ce mai intortocheate astfel incat doar cei care sunt dotati cu memorie buna pot face fata si de cele mai multe ori cu efort. Toate acestea dau impresia elevului un complex de infeoritate cu care se lupta si el cum poate. Scoala ca domeniu unde sa acumulezi cunostinte utile a devenit un mod discret de a presa mintea, vointa, si spiritul de initiativa. Eu  personal vad razvratirea copiilor de multe ori justificata ca un mod de incercare de a nu se lasa coplesiti de presiune psihica ce planeaza asupra lor. Din pacate la noi fara "diploma" nu se poate caci nu conteaza ce creativ esti si ce potential ai , ce poti face si intreprinde, daca ai diploma se pare ca esti supus si poti fi folosit cu usurinta. Si eu am constatat ca oameni cu spirit de initiativa si indrazneti nu sunt bine vazuti de sefii cu "diplome".Imi amintesc cateva experiente nu tocmai placute cand am incercat sa dau "putin din aripi" si am fost mustrata si redusa la tacere........
Am citit despre personalitati remarcante care au avut probleme la scoala si erau catagalogati de profesori fara nici un viitor si totusi au ajuns cineva in viata. De ce copiii nostri trebuie sa fie blamati daca metoda pedagogica nu e buna sau adegvata lor?
Eu cred ca pe ficare dintre noi Dumnezeu ne-a creat diferiti si cu aptitudini speciale, depinde de cum noi sau profesori reusim sa vedem cea ce este bun si sa ii ajutam sa se orienteze spre ce li se potriveste. Din pacate exista o discrepanta foarte mare inrre metodele si grija plina de dragoste ce o folosesc parintii cu copiii si de ce metode si "sloiuri de gheata" se lovesc la scoala...

Am gasit un articol  interesant  la adresa http://blog.digitalreviews.ro/?p=4295 despre punctul de vedere despre scoala a unui om care a renuntat la facultate  si care a avut o cariera stralucita.

Lawrence Ellison
Lawrence Ellison, presedintele “Oracle”, le-a tinut urmatorul discurs studentilor care au terminat facultatea Yale. N-a putut sa-si termine discursul, deoarece a fost dat jos de pe scena:
”Daca ma uit la voi nu vad nici un viitor fericit, nu vad nici un director proeminent. Acum, sigur sunteti bulversati. Asta e normal. Totusi, va puteti intreba, cum vin eu, Larry Ellison, care n-am terminat facultatea, ca sa va judec pe voi, studentii celei mai renumite facultati? Stati sa va explic!
Deoarece eu, Lawrence Ellison, al 2-lea cel mai bogat om a planetei, am picat la facultate si voi nu. Deoarece Bill Gates, cel mai bogat om al planetei, a picat la facultate si voi nu. Deoarece Paul Allen, al 3-lea cel mai bogat om al planetei a picat la facultate si voi nu. Si deoarece Michael Dell, care momentan este doar pe locul 9, a cazut si el de la facultate si voi nu. Si domnul respectiv este in ascensiune.
Acum, sunteti clar foarte bulversati! Si asta este foarte, foarte normal Dati-mi voie sa va incurajez, n-ati terminat degeaba facultatea si n-ati facut degeaba rost de o diploma.
N-ati pierdut 5 ani degeaba. Din contra, ati invatat sa munciti pentru bani putini, sa va faceti cunostinte si sa faceti cunostinta (mai de aproape) cu cuvantul TERAPIE. Toate acestea sunt foarte utile. O sa aiba lumea nevoie si de salahori ca voi. O sa aveti nevoie de cunostinte, de programare la terapie la un psiholog.
Fiindca voi n-ati cazut la facultate, n-o sa fiti niciodata printre primii 10 cei mai bogati oameni de pe Pamant! Si va trebui sa va impacati cu un salariu patetic de 200.000 de dolari pe an, salariul urmand sa il primiti de la un fost coleg de facultate, care a cazut la examene si a fost dat afara!
Acum, probabil va ganditi daca mai e vreo speranta pentru voi. Nici o sansa! Voi sunteti deja pierduti. Deja aveti creierul distrus in proportie foarte mare, …irecuperabila.
Acum, ma adresez celor care inca nu au terminat facultatea:
LASATI BALTA FACULTATEA, FACETI-VA BAGAJELE SI PLECATI! Nu reveniti!
Indepliniti-va visurile! Fiindca sigur va spun ca, daca vi se distruge creierul, veti disparea mai repede de pe scena afacerilor decat dispar eu acuma de pe aceasta scena gratie agentilor de paza!”

Un comentariu: