CATEVA CUVINTE...

Sunt recunoscatoare Domnului Isus pentru ca exist si am calatorit pana aici, si voi calatori si mai departe doar prin dragostea si harul Sau. Tot El m-a facut constienta ca talantul ce mi l-a dat trebuie sa-l pun in negot, ca lumina Lui trebuie s-o arat si altora, iar ca hrana sa fie buna trebuie sa pun si sare. Daca tot ceea ce am primit pana acum si voi primi si de acum inainte mi-a fost mie de folos si imi va fi de folos , cu siguranta le va fi si altora.

joi, 9 ianuarie 2014

TEORIA RELATIVITATII PE INTELESUL TUTUROR



     Eram prin clasa a zecea cand profesoara de fizica ne-a spus  pentru prima data de teoria relativitatii. Auzeam pentru prima data de ea si mi se parea ceva de neimaginat pe care nu puteam sa o inteleg. Profesoara vazandu-ne uimirea dar si dorinta de a intelege ne-a recomandat o carte ce am gasit-o la biblioteca „Teoria relativitatii pe intelesul tuturor”. Imi amintesc si acuma pasiunea cu care am citit acea carte, si bucuria pe care am avut-o sa inteleg. Era explicat foarte simplu astfel incat chiar daca nu erai pasionat si nu stiai mult in domeniul fiziicii puteai sa intelegi.
        Ca o mica paranteza si azi consider ca daca vrei sa inveti ceva trebuie sa te rogi la Dumnezeu sa iti dea oamenii potiviti sa iti explice si cu intelepciune de la El  poti sa intelegi si sa inveti orice. Cineva pe cand aveam zece ani i-a prezis mamei mele printre altele ca o sa invat foarte mult. Mama bucuroasa s-a gandit ca pe semne o sa fac facultate si o sa ajung intr-o functie mare. Dar i s-a spus ca nu o sa fac facultate dar o sa invat mult.  Trebuie sa recunosc ca asa s-a intamplat si asa se intampla si acum. Am tot facut de-a lungul timpului tot felul de pregatiri, post liceale, cursuri, la servici s-au tot schimbat proceduri, , s-au schimbat programe de operare astfel ca dint timp in timp a tot trebuit sa invat. Imi place sa invat, si ma pasioneaza sa aflu lucruri noi. De vre-un an invat si o limba straina. Si din punct de vedere spiritual s-a intamplat la fel. Pana sa ma intorc la Dumnezeu cu adevarat aveam un fel de cunostinte destul de ambiguu in mintea mea. Da stiam de la Bunica ca exista Dumnezeu, stiam de Domnul Isus dar  era mai mult un respect pe care il aveam ca asa am fost educata dar fara sa pricep si sa inteleg. Dar dupa niste evenimente mai speciale in viata mea am inceput sa imi pun serioas intrebari si chiar uimita as fi vrut sa inteleg aceste lucruri. Si atunci mi s-a intamplat ceva similar cu ceea ce am facut in clasa zecea cu teoria relativitatii. Cineva mi-a recomandat ca daca vreau raspunsuri legate de Dumnezeu, Domnul Isus, credinta sa citesc o carte Biblia, dar sa incep cu Evanghelia dupa Ioan. Nu am sa uit niciodata revelatia si uimirea plina remuscari amestecate cu bucurie pe care am avut in timp ce citeam si lacrimile imi curgeau pe obraji. Cuvintele invataturile bunicii capatau sens,. Deseori cand ii spuneam bunicii ca eu nu pot sa cred fara dovezi bunica imi spunea ca sunt ca Toma, dar ca Domnul l-a iubit si pe Toma. Citind Evanghelia dupa Ioan am simtit ce a simit si Toma cand s-a aflat inantea Domnului Isus si cand Domnul l-a indemnat sa atinga dovezile pe care le ceruse si l-a indemnat sa fie credincios. Toata mintea mea si inima mea au fost complet schimbate prin harul Domnului atunci. A fost momentul nasterii mele din nou, a fost momentul cand Domnul Isus mi-a luat valul de pe ochi sa vad, si sa pricep. A fost momentul cand din toata fiinta mea mi-am dorit sa fac voia Lui, am simsit ca nu mai sunt singura, am simtit ca sunt iubita cum nimeni nu ma mai iubise pana atunci , am fost coplesita de adevar si am devenit libera. Si de atunci am inceput sa invat sa ublu, sa vorbesc, sa traiesc un altfel de viata, o viata ghidata de scoala lui Hristos. E un proces care a inceput atunci si continua pana inca voi fi pe acest pamant. Dar sunt foarte fericita ca pot alaturi de Domnul sa invat in fiecare zi cate ceva .
              Exista in viata fiecaruia dintre noi momente de cotitura importante in care ne intoarcem la 180 de grade fata de tot ceea ce stiam. Azi mi-am amintit paralel de 2 dintre ele. M-am tot gandit de ce aceste doua momente si ce legatura au intre ele . Au, pentru ca redescoperirea teoriei relativitatii mi-a deschis pentru prima data mintea sa inteleg ca nu totdeauna logica mea e infailibila si ca, concepte precum timpul si spatiul pe care pana la un momendat le credeam ca nu se modifica dar in anumite circumstante el nu mai sunt la fel.De fapt in Biblie gasim legat de timp acest concept  Caci inaintea Ta, o mie de ani sunt ca ziua de ieri, care a trecut, si ca o straja din noapte”. (Ps.90:4); Dar, preaiubitilor, sa nu uitati un lucru: ca, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, si o mie de ani sunt ca o zi. (2Pet.3:8). Iar Biblia mi-a demonstrat ca logica mea nu se potirveste cu logica lui Dumnezeu .
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu