CATEVA CUVINTE...

Sunt recunoscatoare Domnului Isus pentru ca exist si am calatorit pana aici, si voi calatori si mai departe doar prin dragostea si harul Sau. Tot El m-a facut constienta ca talantul ce mi l-a dat trebuie sa-l pun in negot, ca lumina Lui trebuie s-o arat si altora, iar ca hrana sa fie buna trebuie sa pun si sare. Daca tot ceea ce am primit pana acum si voi primi si de acum inainte mi-a fost mie de folos si imi va fi de folos , cu siguranta le va fi si altora.

luni, 28 mai 2012

CAT DE NECESAR E CITITUL BIBLIEI?...O PILDA DE FOLOS


(preluat de pe blogul PeGinduri)
"...sa citesc? Si daca nu citesc zilnic Biblia... este asta o asa mare tragedie?
Sa va povestesc insa despre o intimplare de care am auzit acum citeva zile… si ne-om dumiri impreuna daca este necesar cititul Bibliei. Un tinar ii spune pastorului care-l indemna sa citeasca Scriptura si sa memoreze versete biblice…
-Pastore…n-are rost sa tot insisti ca si asa nu pot sa memorez nimic…
-Citeste totusi… ii zise acesta… Dar tinarul insista in decizia lui…
Intr-o zi, pastorul il intreba pe tinar…
-Ai zece minute sa ma ajuti cu ceva?…
-Am, cum sa nu… raspunse tinarul.
-Uite…zise pastoral, tine oala asta sub robinet 10 minute…
-Dar oala are gauri…replica tinarul ...uitindu-se uimit cind la oala gaurita cind la pastorul lui. N-are nici un rost s-o tin sub robinet…
-Ai zis ca ai zece minute… raspunse pastorul…
-Am ...dar n-are nici o noima ceea ce fac…
-Ba are… raspunse pastoral… tine-o numai sub robinet 10 minute…
Vrind nevrind, tinarul asculta si pentru 10 minute tinu oala aceea gaurita la robinet. Intr-un tirziu aparu si pastorul, si tinerelul ii spuze zimbind…
-Sper ca acuma sa realizati si dumneavoastra ca am irosit 10 minute degeaba… oala tot fara apa este…
-Da… a raspuns pastorul… dar uite ce curata s-a facut…
………………………….
Morala la ideea de la inceput este ca …indiferent cit de mult sau de putin intelegem cuvintul Domnului… indiferent daca reusim sa memoram sau nu versete biblice, cititul Scripturii ne va ajuta sa raminem curati in gindire. Si asa cum ne spalam si iara ne spalam, si tot mai avem nevoie sa ne spalam - zilnic, periodic…asa avem nevoie sa si citim Cuvintul Sfint.
Seth, nepotelul meu are 9 ani si citeste la nivel de liceu. Intr-o zi, saptaminile trecute a fost pedepsit de invatatoare pentru ca n-a raspuns cind aceasta l-a chemat. Era asa de absorbit de cartea pe care o citea, ca n-a auzit cind l-a chemat invatatoarea. Asa as vrea sa fiu si eu - si asa ma rog ca sa ajung sa iubesc Cuvintul Sfint. Sa citesc cu si de placere...sa caut orice clipa posibila a zilei ca sa imi clatesc ochii, inima si mintea...sa le spal in Cuvint. Nu sint acolo insa…oh...ce departe sint.... sint in starea de care v-am spus la inceput - cind inca simt o obligatie sa citesc si cind, de ocupata ce sint cu alte activitati nu gasesc timp de citit Biblia. Logic stiu ca nu e bine si incerc sa indrept- dar asta nu-i suficient. Vreau sa am asa un drag de Cartea asta, incit sa ajung ca si Seth…sa nu aud cind ma striga si ma cheama oricine sau orice altceva…Si stiu ca prin puterile mele nu se poate... dar este Unul care face minuni... si astept sa faca minuni si in viata mea. A mai facut si altadata si stiu ca se poate... Si cind o sa se intimple minunea asta, o sa stiti si voi ca precis o sa se vada...Oala tot ciobita o sa fie... dar va fi mult mai curata..."
(Poza e preluata de pe blogul Vindecatorul si mi-a placut comentariul care se potriveste ca o continuare la pilda de mai sus: "Trebuie să-l priveşti pe Rembrandt ca să înţelegi cum poate un om să transmită, după sute de ani, căldura unui chip scăldat într-o lumină ca o pulbere de aur.
Trebuie să priveşti cum Dumnezeu a binecuvîntat acest om, cu dragoste pentru El şi pentru creaturile Lui cele mai umile.
Aceasta este mama sa citind Biblia. El spunea că numai aşa si-o amintea, cu Sfînta Carte pe genunchi. Aşa folosea ea puţinul răgaz pe care-l lăsa Domnul, după o zi de muncă grea. În cămăruţa ei, netulburată, simplă, săracă: e mărturia lui despre mama sa. O învăluie cu dragoste, o dezvăluie prin clarobscur. Cînd se apropie de lume, este fascinat de culorile ei, de bogăţia ţării sale, ţară de negustori, de doctori, de militari, de pictori mari şi de mulţi, de atît de mulţi oameni sărmani. Sunt mulţi evrei, unii din ei foarte săraci. I-a pictat ca personaje biblice, popor ales… poporul Lui, care se va întoarce la El. Rembrandt i-a iubit, evreii l-au iubit pe el, iubeşte-i şi tu, pe pictor şi modelele sale.
A spus în artă ce a văzut în sufletul său, a regîndit plastic societatea, ordinea societăţii, şi a fost alungat din mijlocul celei ce se numea “pătura de sus”, pentru că a pictat adevărul. Lumea aşa cum era ea, nu cum voiau unii să pară că este.
Tablourile sale vor defini relaţia sa cu omul simplu, sărmanul pe care îl roagă să-i fie model.
Aşa ai ajuns tu să vezi cum a fost întîlnirea fiului risipitor cu tatăl său, aşa ai privit gravura unor cerşetori care primeau pomană, dar mai ales ai putut vedea cea mai minunată reprezentere grafică a răstignirii Domnului Isus: Cele trei cruci…"
http://www.youtube.com/watch?v=CrjXyA3AOGs


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu