CATEVA CUVINTE...

Sunt recunoscatoare Domnului Isus pentru ca exist si am calatorit pana aici, si voi calatori si mai departe doar prin dragostea si harul Sau. Tot El m-a facut constienta ca talantul ce mi l-a dat trebuie sa-l pun in negot, ca lumina Lui trebuie s-o arat si altora, iar ca hrana sa fie buna trebuie sa pun si sare. Daca tot ceea ce am primit pana acum si voi primi si de acum inainte mi-a fost mie de folos si imi va fi de folos , cu siguranta le va fi si altora.

vineri, 5 noiembrie 2010

PARADOX

Pentru mine e un paradox scoala din ziua de azi in plina era liberala . Am facut scoala pe timpul erei comunistilor si era o presiune in ceea ce priveste anumite materii inutile si greu de inteles ca economia politica si nu mai stiu ce alte materii ca nici nu le mai tin minte. Si erau si multi profesori cu vederi comuniste si care erau nepregatiti. Dar totusi am intalnit in cei doisprezece ani totusi si profesori deosebiti , bine pregatitii care intr-adevar au format generatii si de care imi amintesc cu multa placere. Cei care terminau liceul in proportie de sptezeci la suta aveau cunostinte de cultura generala bune si scoala romaneasca era recunoscuta peste tot in lume ca pregatea copii buni. Multi dintre absolventii de scoli si licee plecau la competitii internationale si obtineau numeroase premii. Programa, metoda de predare si acumulare prevedea invatarea in scoala in proportie de peste saizeci la suta, acasa poate ca ramanea restul de aprofundat si acumulat. Parintii nu trebuiau sa stea sa buchiseasca acasa cu elevii pentru ca acestia sa inteleaga sau mai mult sa puna meditator pentru asta. Puneau meditatori dar atunci cand doreau performanta pentru copiii lor.
Acum nu mai suntem in comunism dar ce se intampla in procesul de invatamant cu copiii nostrii e total gresit. In primul rand programa de tip evolutionist sustine ca copiii din ziua de azi au "evoluat' si pot mai mult. Si programa este astfel facuta incat se preda intr-un ritm alert nemaitinand cont de perioada de acumulare necesara unui copil de a inmagazina informatiile si care difera de la copil la copil. Chiar si profesorii bine intentionati cu dorinta de a-si face meseria cu pasiune nu reusesc. Apoi volumul mare de informatii care nu pot fi acumulate in timp asa de scurt  e iarasi gresit. Scoala nu mai face fata sa-i pregateasca pe copii cum trebuie si atunci fac presiuni asupra copiilor si parintilor sa faca in particular. Asta duce la frustrare pentru copii, la presiunea parintilor asupra copiilor ,la animozitati intre ei, si la cheltuieli suplimentare cu profesori care in particular sa le explice copiilor ce nu au inteles la scoala. Pana la clasa a sasea a opta unii parinti se mai descurca si daca au timp isi mai ajuta ei copiii dar dupa aceea multi nu o mai pot face. Multe cunostinte sunt diferite de cum le-au invatat ei. Un exemplu banal amintitiva cum am invatat noi despartirea in silabe si uitati-va ce de regului si enunturi sunt acum pentru aceasta simpla despartire in silabe. Si acesta e doar un exemplu modest. Li se incarca memoria copiilor cu lucruri care chiar nu le vor folosii niciodata. Lucrez de peste treizeci de ani dar nu imi amintesc nicodata sa fi avut nevoie de radicali si de sinusuri , cosinusuri, tangente si contangente. Nu ca nu e bine sa le invatam, dar se exagereaza mult cu prea multe informatii. Si ajung bietii copii in clasa a douasprezecea si in urma acestei metode te memorare mai mult decat de invatare logica, si din cauza presingului atator si atator informatii nu reusesc sa ramana cu mai mult de cel mult cinzeci la suta din tot ce au invatat. Nu lucrez in domeniu si nu judec pe nimeni si nu stiu cum ar fi mai bine, dar tot ceea ce constat este din punctul de vedere a unei mame care face comparatie cu ce a fost scoala pentru ea si ce este ea acum pentru copiii ei. Dar si aceasta problema ca multe altele trebuie  incredintata in mana Domnului spre rezolvare. Eu am obosit in toti acesti ani de cand copiii mei sunt la scoala si ei la fel, si mai am inca patru ani pana sa pot scapa si eu si ei din acest sistem. De multe ori datorita cetui sistem scolar relatiile noastre parinte copil au fost tensionate intrucat a trebuit sa le impun lucruri  pe  care nu le aprobam , sau nu le puteau, pentru a putea trece mai departe. In zilele acestea iti trebuie mult har si pricepere sa poti face fata acestui "interesant" sistem scolar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu