CATEVA CUVINTE...

Sunt recunoscatoare Domnului Isus pentru ca exist si am calatorit pana aici, si voi calatori si mai departe doar prin dragostea si harul Sau. Tot El m-a facut constienta ca talantul ce mi l-a dat trebuie sa-l pun in negot, ca lumina Lui trebuie s-o arat si altora, iar ca hrana sa fie buna trebuie sa pun si sare. Daca tot ceea ce am primit pana acum si voi primi si de acum inainte mi-a fost mie de folos si imi va fi de folos , cu siguranta le va fi si altora.

sâmbătă, 11 decembrie 2010

"TAINELE " MANUALELEOR

Mai recent, ca si cum nu aveam destule de facut, sunt  ocupata cu “tainele” manualelor de clasa noua de liceu. Traduc din romana in romana cartea de logica . Cel care a scris-o a vrut sa arate cat e el de “savant”. Iar alt “savant” a introdus-o in programa de clasa a noua. La ultima sedinta in urma exprimarii nedumeririi de ce treizaeci de copii au la logica  doi si trei si doar doi peste cinci, profesorul de logica a venit sa ne explice ca el se straduieste sa faca orele cat mai utile, dar evident copiii nu au nici cea mai mica dorinta sa invete. Ne a intrebat daca avem vre-o sugestie. Nu am scapat ocazia sa-mi spun parerea de mai sus si sa recomand expicarea pentru nivelul mintii lor de cinsprezece ani. Nu zic ca nu exista un dezinteres evident si din partea copiilor , poate si datorita varstei , dar ceea ce stiu este ca la aceiasi clasa cu aceiasi copii " slabuti" pregatiti este si profesoara de romana care munceste cu ei  enorm. Si dansa e nemultumita de pregatirea lor si atitudinea lor , dar lucrand cu ei ora de ora , copiii simtindu-se controlati si cerandu-li-se sa participe activ, a dus dupa parerea mea la rezultate destul de imbucuratoare. Nu sunt progrese foarte mari dar ele sunt. Am ramas placut impresionata ca in doua luni de cand ii cunoaste, dansa stia copiii pe nume in ce banca stau cat de pregatiti sunt, ce probleme are fiecare la obiectul ce il preda, si hotararea ei de a muncii cu ei si binenteles dorinta ei de ai vedea progresand. Am mai vazut solicitudinea doamne profesoare de informatica si TIC ,. Dar pana in prezent dintre materiile de baza si cu problema sunt singurele implicate in procesul de a-i invata. Restul cred ca se situeaza de partea celor care nu au nici o inclinatie, dorinta sa ii invete. Au pretentii si atata tot. Deci pana la urma treaba cu invatatul se face tot acasa in cea mai mare parte. Dar timpul petrecut la scoala ce mai foloseste? Doar pentru a le spune ca nu valoreaza nimic si nu sunt decat niste prosti si neputinciosi si trebuie “pierduti” pe drum. Scoala intr-un fel este un medic ce nu vrea decat sa-i lepede in deznadejde si nesiguranta pe cei care nu sunt la standardele impuse de ei. Scoala nu are un impact prea placut asupra copiilor mei nemaivorbind ca daca nu ii ajutam noi ca parinti ar fi fost dezatru…
Si apropo cum sa lupte un copil si sa-i convinga pe altii de principiile bune? Ii timiti sa se lupte cu morile de vant pur si simplu...
Ma rog la Domnul sa imi dea putere si rabdare si mie si copilului sa termine “minunatul” sistem de invatamant cu bine si increzatori in Domnul Isus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu